Förtäljer intressant information här.

Av någon anledning blev jag otroligt sugen på picnick nyss. Bara möjligheten att lite opretentiöst dra ihop ett stort gäng och dra ned till någon strand och bara hänga där. Det går ju inte nu längre. Det finns ju ingenstans att vara! Visst kan man åka hem till någon kompis och fika några stycken. Men då måste man ju planera det lite mer noggrant. Man kan inte bara bjuda med folk lite åt höger och vänster och sedan se vilka människor de drar med. Åh, vad jag saknar sommaren!

Men nu är det ju snart jul i alla fall och jag och mamma har som vanligt inteligenta konversationer:

Jag: Vad ska vi göra i jul?
Mamma: Jag vet inte.
Jag: Men vi är hemma (i Karlstad, red anm.) eller?
Mamma: Jag tror det.
Jag: Och vi ska inte bort på annandagen?
Mamma: Men hur skulle jag kunna veta det?!

Ja för att du är min mamma och jag förväntar mig att du har koll på allt kanske?

Det känns bra att jag och mamma ligger på ungefär samma nivå när det gäller planering. Och på annanagan kanske jag har planer i alla fall. Då kanske jag ska gå på hockey nämligen. Bara sådär. Det är nog de randomplaner jag gjort med längst framförhållning på länge. Intressant!

Ännu en sak som är sjukt intressant (förutom att jag alltid får för mig att stava intressant som inte-(re)-sant, how comes?) är att mina för långa byxben blir om möjligt ännu mer för långa med decimeterhöga klackar till. Jag förstår inte?! Gick i platta skor under dagen och trampade lite på byxbenen, så när jag skulle ned på stan så tänkte jag ta ett par andra skor för att undvika det, men hjälpte det? Nej! Inte då. Jag tampade på de jäkla byxorna i alla fall och nu kunde jag inte ens vika upp dem, eftersom det inte hade varit snygg till skorna jag hade på mig. Vilka problem alltså!

Nästa intressanta sak gäller lammkött. Otroligt intressant faktiskt! Och så internt att ingen ändå skulle förstå om jag försökte förklara. Eller lite kanske. Att berätta att det kom in några nior förut när vi hade fysik kanske förklarar det mesta. Men hela det roliga, hela det faktum att Emma inte förstod vad vi menade med uttrycket. Alltså, förutom bilden av oss i sidenpyamas och tandborste på någon okänd tågstation någonstas i Europa så var det det roligaste på hela eftermiddagen. Och nu förstörde jag hela detroliga genom att försöka förklara det... Precis som att dansa på rosor på franska...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0