Fysikpluggande är ett bra sömnmedel...

Finns det något som förvirrar en så till den milda grad som en tupplur? I morse så var jag uppe och hoppade så fort klockan ringde, hade fixat te och frukost innom tio minuter och var efter en halvtimme påklädd och klar. Jag kunde inte låta bli att bli oerhört förvånad, för det måste vara den första gången på länge som jag inte fortfarande ligger och snoozar en halvtimme efter det att klockan ringt. Att hinna med en tupplur innan bussen gick var inga problem och just den tuppluren vände inte upp och ned på min värld så otroligt mycket, men sedan blev det en till en stund efter att jag kommit hem i eftermiddags och nu känner jag att hela min världsbild är rubbad. Att sova ett par timmar var förvisso skönt, men att jag nu känner mig nyvaken och förvirrad är mindre roliga. Dessutom vet jag ju med mig att det kommer bli svårt att komma i säng i tid inatt. Fy på mig!


Såhär nyvaken ser jag alltså ut nu...


Kommentarer
Postat av: Coffa

tupplurar brukar göra underverk men ja, vi kan ju konstatera att det kanske inte höjer fysikmotivationen direkt?

2009-11-16 @ 23:25:30
Postat av: Helena

Åh, eller hur, när jag sover på eftermiddagen eller så blir jag alltid seg och förvirrad och det är väldigt dumt när jag måste göra viktiga saker, som att plugga fysik. Fast när man är sådär jättetrött att man måste sova går det ju inte heller så bra att plugga, så det är lika bra att sova.

2009-11-17 @ 19:06:16
URL: http://implodera.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0