Barnvakt

Jag och lillebror sitter i soffan och tittar på någon urtråkig serie som går på disney XD (åh, vad jag hatar den kanalen! Inget ont om Disney, för disneyfilmer är ju underbart, men de visar ju bara skit där! Dessutom ser det ju ut som att de är en smiley i namnet, vilket är otroligt frustrerande när man ska blogga. Folk kan ju få för sig att man är helt oseriös och använder smilysar i blogginläggen... fy så hemskt! Mitt anseende kan ju komma att sjunka som en sten! Vad hände med gamla hederliga bolibompa liksom!?).


Jag skulle nog kunna ägna ett helt inlägg åt att ösa skit över en oskyldig tv-kanal, men jag tror jag skippar det. Istället kan jag berätta att jag och pappa var till ÖoB förut. Lillebror hade nämligen en kompis här och de lät värre än en hel flock galna papegojor så vi fann det bäst att fly huset hals över huvud. Det är nämligen bästa sättet att handskas med barn! Lämna dem fria att föra oväsen bäst de vill (och andra lillebor var faktiskt hemma, så ungarna var ju inte helt utan uppsyn). Helst inte på mornarna dock, då vill man ju sova! Speciellt på söndamornarna och absolut speciellt efter en lördagskväll ute.


På tal om det så blev gårdagen riktigt lyckad. Trodde ju inte att jag skulle känna någon av Emmas kompisar, förutom Robin då (som var med till frankrike och därför får räknas som en gemensam vän och inte Emmas kompis!) och var ju lite småorolig att göra bort mig totalt och hamna helt utanför eller något annat hemskt, men nejdå! Hennes vänner var jättetrevliga och två utav dem var dessutom gamla bekanta! (tänk vad världen är liten!) En utav dem en gamal pojkvän till en kompis och den andra en kille jag inte sett på flera år, så jag kände inte ens igen dem först! Men sedan ägnade vi kvällen åt att återuppliva gamla minnen...

Men nog om det, nu ska jag gå och se vad det finns för något i kylskåpet som dels går att tillaga, dels går att äta och dels går att tvinga i lillebror... Jag tror dock att det sista kravet tyvärr decimerade antalet användbara produkter till noll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0