Studiedag, Helgdag, Lovdag.

Det är verkligen skönt med lite ledigt nu. Även om det kanske inte blir så mycket ledigt i slutänden med all fysik som jag tänkt hinna plugga inför provet på tisdag (fast å andra sidan känner jag mig själv tillräckligt väl för att veta att det nog snarare är pluggandet som får ge plats åt helgen än tvärtom). Dessutom har jag redan hunnit vara i skolan under ledigheten, för att, som jag nämnde i förra inläggen, skriva franskaprov. Det gick väll sådär men jag är nöjd.

I övrigt idag (även om dagen knappt börjat) har jag bara tagit det lungt, ätit lite kall paj som blev över igår samt kännt en stor avsky mot msn som får mig att verka helt knäpp bara för att... att... äsch, jag gillar inte skiten speciellt mycket just nu kan man väl i alla fall lungt säga.

Jag funderar dessutom allvarligt på att försöka laga till något till lunch, men kan verkligen inte komma på något som jag kan tänka mig att både laga och äta. Har en vana (eller ovana?) att vandra runt i köket jättelänge innan jag börjar laga mat. Vänder upp och ned på hela kylen, skafferiet och frysen men hittar ändå inga råvaror som jag vill använda. Om jag väl hittar något så har vi inte rätt tillbehör hemma. Är det dagens I-lands problem kanske? I vilket fall som helst så brukar det sluta med nödlösningar, ofta någon av följande:

  • En kopp te
  • Snabbnudlar
  • Bakpotatis med någon slags Crème fraîche-gegga
  • Omelett

Nu är jag rätt trött på allt detdär utom te, och te kanske inte är den perfekta lunchen, så nu vet jag ärligt talat inte vad jag ska göra.
Håll tummarna för att jag kommer på något. // Amanda


Kommentarer
Postat av: Helena

Du är söt! Men du. En kopp te är inte lunch. En kopp te kan man dricka efter sin lunch. Bra lunchar är nudelsoppa eller bakpotatis. Omelett är inte gott, i alla fall inte i stekpanna, så det är inte heller så bra.



För övrigt så hatar jag också coopern. Den där Sundstatjärn, shit vad den psykar en när man försöker springa där. Skogen däremot, det är grejer det. Skogen.

2009-05-20 @ 20:51:01
URL: http://implodera.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0