Spöregn och solsken.

För visst är det underligt vad ombytliga saker är? Kom hem som en dränkt katt för några timmar sedan, efter att ha cyklat hem från stan i hällande regn. Har bland annat varit på Sverige-Amerika centret på studiebesök och sedan har jag varit på biblioteket och fått veta att anledningen till att jag inte kan låna böcker på mitt kort är en övertrassering på 180 kr. Hur kan det hända? Jag som är duktig på att lämna tillbaka saker i tid. Nu blev det i alla fall inte att läsa Jakaranda utan det får jag vänta med tills dess att jag antingen fixat lånekortet eller kan låna den någon annanstans (eller övertala mamma att låna den...).

Så fort jag kom hem blev det dock strålande sol, både utomhus och humörmässigt. I alla fall ett tag. Sedan började det dugga litegran när det gäller humöret. För vem började prata med mig på msn? Jo, mitt ex. Jag kanske inte borde bry mig så mycket, men det är svårt att låta bli. När han undrade vad jag gjorde och när jag sa att jag haft ett par interessanta msn-disskutioner så fick jag höra att "Du sa att jag skulle kämpa för dig, men om du redan börjar flörta tycker jag inte det är någon idé att kämpa". Jag hade pratat med några kompisar! Varför reagerar han så? Allt jag sagt om att kämpa för mig är förövrigt att jag tyckte att det var tråkigt att han gjorde som han gjorde, att jag var sårad över att han inte fann mig värd att kämpa för. Och jag har inte bett honom kämpa! (bara sagt att om han nu brydde sig, och älskde mig som han sa att han gjorde till och med efter det att jag dumpat honom så kunde jag inte förstå varför han inte gjorde det). Och vem är han att prata om att flirta dessutom? Vem var det som flirtade som en jävla idiot, som fann sådant vara viktigare än mig? Och tjejen han har, eller vad hon nu är... Det gick ju jäkligt fort. Så jag tycker inte att han ska säga någonting. Fast kanske var det inte meningen att säga någonting heller, kanske ville han bara logga in på msn för att visa mig hur bra han har det utan mig.

// Amanda

Kommentarer
Postat av: Emma

Ignorera honom. Äcklet är inte värt dig.

2009-05-28 @ 22:02:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0