Omegle

Idag har jag varit och firat min söta kusin som nyss fyllt 3. Massor av kakor och tårta och även väldigt goda målarkritor kom vi fram till jag och hon. Den bruna smakade choklad, den svarta lakrits, den gula banan osv. mycket smaskigt helt enkelt!

Men det var inte det jag tänkt skriva om. Istället hade jag tänkt ägna inlägget åt att lovprisa den nya webbchatten Omegle. För den som inte redan provat på tjänsten så är det en väldigt underhållande sida. Man behöver inte registrera sig någonstans utan det hela går ut på att man får prata med helt okända främlingar, från hela världen. Men bara klickar på en knapp och så hamnar man i ett chattfönster med någon.

Jag tror inte ens att jag behöver nämna att där finns hur många som helst som bara är ute efter camsex och använder frasen "asl?" (jag har fått förklarat för mig att det ska betyda age/sex/location? på cyberspråk) så fort man kliver in i chattfönstret. Dessa brukar i regel inte ha något vettigt att säga och chattfönstret stängs snabbt ned.

Men under kvällen, sedan jag fick länken, så har jag faktiskt haft ett par interessanta disskutioner. Det fanns endel roligt folk att prata en väldig massa strunt med. Började chatta med en tjej från Korea, som nu bor i Canada och blev fast i säkert ett par timmar. Efter som tiden inte är densamma i Canada skulle hon dock iväg och bowla nu men jag lade till henne på msn. Så nu får jag se till att chatta mycket och höja engelskabetyget nästa år. Ingen behöver nämna att det kan vara precis vem som helst och säkert en gammal gubbe (jag förstår mig inte på småtjejer som råkar ut för pedofiler på internet, alla vet ju att man ska se upp) men jag tycker att det är kul att prata med folk man inte känner, som inte vet en massa om en redan.
 
//Amanda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0