Baigner dans la piscine.

Min snart sjuåriga bror kan vara väldigt envis när det är så. Väldigt envis. Är han något bortskämmd måntro? Sladdbarn som han är. Idag ville han åka till badhuset i alla fall, så vad gjorde vi? Jo vi åkte till badhuset, jag, mamma och han. Fast det var egentligen på tiden, för mamma har lovat honom en tur dit sedan jättelänge (since forever, hur översätter man det egentligen?). Så just det kanske inte var ett uttryck för hur bortskämmd han är. Förlåt, jag tar tillbaka. Det var snarare ett bevis på hur bra min moder är på att skjuta upp saker. Så då vet jag vem jag ärvt det av i alla fall.

Simmade flera meter gjorde jag i alla fall, bara för att jag är så otroligt duktig... (*alla applåderar*) Allvarligt så blev det nog en hel del varv i bassängen, så nu är veckans motion avklarad... Dessutom så är nog all veckans irritation på brorsan uttömd sedan jag försökte passa honom en liten stund medans mamma simmade lite.

Det var jätteskönt med en simtur, och sedan så har kvällen nu avslutats med ännu ett spännande avsnitt av House. Så trots att jag känner att vissa saker idag blev lite konstiga så känns det som en bra dag trots allt. Och dessutom har jag äntligen en bok att läsa! Som jag bara har läst typ tio gånger redan... Men, men... Nu ska jag sätta mig i soffan, bredvid mamma som spelar Batman på brorsans Nintendo DS, och läsa den efterlängtade boken. Hoppas att även ni har en trevlig kväll.

// Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0