Vatten faller tyvärr nedåt (för Newton hade rätt)

Idag har vi sprungit rätt mycket på jobbet. Snabba språngmarscher mellan stallen för att försöka unvika att bli blöta närmare bestämt. Ändå känner jag mig fortfarande inte helt torr och dessutom helt genomfrusen fastän det är ett par timmar sedan jag kom hem. Dagen har förutom språngmarscher i regnet spenderats med en hel del hårt slit, men även välförtjänt slappande vid borden i cafeterian. Vi halvsov mer eller mindre allihop där, en bra stund innan lunch. Vilka underbara anställda vi måste vara.

För att ytteligare informera om alla möjliga jätteviktigta ting så kan jag medela att idag åker de söta shettisarna på bete. Det var med sorg i hjärtat jag vinkade adjö till de halvdränkta små sakerna innan jag cyklade hem i regnet och blev lika halvdränkt själv. Dessutom kan jag medela att varm choklad är en aldeles, aldeles underbar (precis som en bal på slottet) dryck regniga och kalla dagar, samt att vadet jag och Yi slog nog har blivit rätt inaktuellt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0