Ledig onsdag=Bra onsdag

Sovmorgon och sedan blondering. Jag vill klippa mig (Jag vill verkligen ha kortare hår! Jag vet precis hur jag vill ha det, någon som har lust att klippa det åt mig?) och förövrigt ser mitt hår lustigt ut nu. Pappa suckar och himlar med ögonen utan att ge mig en chans att förklara att denna fläckiga blondering bara är tillfällig. Att den svarta färgen jag hade förut skulle vara ett misstag (det skulle ju ha blivit mörkbrunt!) fnyser han bara åt utan att tro på mig det minsta och jag tycker att han borde vara tacksam över att jag inte färgat håret mörkrosa eller ljusblått... än.... Han bara skrattar.

IKEA innebar ingen rosa vattenkanna, istället inhandlades fyra svarta örngott, två svarta lakan samt ett rosa påslakanset (någon som ser dagens tema?) Mormor bjöd på cheesecake och kaffe vilket var välbehövligt efter en hård shoppingtur och på hemvägen så kikade vi in lite snabbt på Coop Bergvik där jag faktiskt hittade en vattenkanna. Dock är den vit men jag har tänkt att måla rosa blommor på den som matchar min tapet (för jag är ju såå konstnärlig). Vi får se hur det blir, dock innebär det väl att det kommer bli ännu fler blogginlägg om denna vattenkanna. Folk kommer ju tro att jag är besatt

På ridningen lite senare var det terminsavslutning vilket var lite sorgligt. Inte för att jag kommer genomlida sommaren utan hästar direkt (haha) men några fler ridlektioner på KRK (Karlstad ridklubb för er oinsatta) blir det inte på ett tag nu och jag kommer sakna pållarna där. Vi hade hoppning och hoppade bland annat en liten bana på tid. Jag var långsamast (av de fyra som hoppade, vi var fem som dök upp... vilken upslutning) men kom i alla fall runt med hedern i behåll. Värre blev det när vi skulle hoppa någon form av höjdhopp, det blev inte stiligt alls det. Jag slits mellan två känslor, den ena är glad att jag slapp se det själv, den andra hade gärna stått på marken brevid för att få sig ett gott skratt åt mig.

Kommentarer
Postat av: Ante : )

Om du vill så kan jag hjälpa dig måla dit lite blommor sen på din kanna? (A):O

2009-06-11 @ 17:10:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0