Överlevnadsplanering

Mor, far och lilla lilla bror håller på att packa för en tripp till Legoland och jag bävar för att bli lämnad ensam här. I och för sig är ju den lite äldre modellen lillebror hemma, men det tror jag knappast räknas eftersom att han nästan enbart håller till i källaren och knappt märks.

Det är klart att det är skönt med lite lugn och ro och defenitivt trevligt med en paus från disneychannel som annars står på dygnet runt. Men huset är alldeles för stort för att bli övergivet sådär, det känns alldeles för tomt ensligt och jag känner mig så ensam när jag försöker befinna mig här då. Dessutom finns det ju ingen hemma som kan laga mat åt mig då, (otroligt jobbigt, men vi har ju fryst pizza i nödfall). Men jag tror faktiskt att jag lyckats lösa det hela rätt bra. Jag jobbar ju på dagarna och sedan har jag lyckats planera in en hel del. I morgon efter jobbet blir det en tripp på stan och sedan får vi se om det eventuellt blir en dejt också. Spännande, spännande. På torsdag tänkte jag försöka tvinga hit det fåtal utav mina vänner som fortfarande befinner sig hemavid för att grilla eller något sådant, vilket jag hoppas att vi lyckas göra utan att bränna ned huset. Sedan på fredag så kommer hjälpen farande efter jobbet, i form av kusin Malin som plockar upp mig och brorsan för spelkväll och övernattning i Väse vilket jag defenitivt ser fram emot.

Men nu ska jag lämna min kära blogg för ett tag gå och undersöka om bastun fortfarande är varm och i vilket fall som helst ta en dusch. Godnatt på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0