Mikromarsmallows är också gott.

Igår var en hektisk dag, mycket att göra, mycket att tänka på. Till att börja med hade vi kemiprov (men det gick så dåligt, så det nämner vi inte mer nu...). Och sedan så var det ju tänkt att klassen skulle åka på någon slags studiebesök hem till vår kära kemilärare Pär. Dock så blev det för min del istället ett besök på sjukhuset, där jag fyllde i papper och tog blodprover för att kunna bli blodgivare. Så om jag inte har AIDS eller så så kan jag börja vara blodgivare i slutet av sommaren eller något sådant. Vad duktigt utav mig...!

Efter besöket på sjukhuset strövade jag runt på stan, köppte ett par shorts samt korv, korvbröd och jordgubbar till våran franska grillkväll (mer om det snart). Lovisa skulle gjort mig sällskap... men nejdå, istället glömmer hon sina nycklar och lämnar mig ensam och övergiven på det stora hemska konsum i mitt i city. Därifrån får jag ströva ensam till Tingvallagymnasiet där det var dags att skriva på papper för att få jobba i sommar. Dock så hade inte människan mina papper, utan lovade att posta dem idag istället. Så vi får väl se hur det blir med det... När jag kom ut stod i alla fall Lovisa där och efter att även hon skrivit på en hel hög papper så bar det iväg hem till henne, där vi lämnade papper och hämtade paraply och sedan åkte vi till sundstatjärn i regnet. En helt övergiven sundstatjärn visade det sig. Var var alla? Jo, fyra tappra små människor satt i en söt blå bil på parkeringen, resten hade uteblivit på grund av regn (illa).

Godhjärtad sAlla våra fina inköp inför kvällen :)om Lovisa är så bjöd hon hem oss till henne, där det istället för grillning och kubb blev stekning och spelande av med andra ord. Jag har jättemycket fina bilder för att ilustrera detta, men de tror jag hamnar på facebook istället, för nu har jag lite bråttom. I alla fall så värmde vi marsmallows i mikron, tills de blev stora som hus och sedan blev de uppätna med jordgubbar till. Så jag fick både marsmallows och jordgubbar, snacka om lyckad kväll! :D Måste även tillägga att jag och Yi vMarsmallows kan tillagas på olika sätt :)ar bäst på med andra ord... Alla andra bara fuskade... typ. Efter maten började folk troppa av. Hela åtta stycken var vi ju från början, men sedan övergav Emma och kilsborna oss (men en stor eloge till Helena för att hon kom över huvudtaget, efter allt mitt tjat :D) ._. och så var det bara fyra kvar. Låter nästan som någon barnvisa det... Haha. Vi spelade lite mer med andra ord, vinsten uteblev dock för min och Yis del ändå... men, men. Yi spelade även en hel del musik, och jag har jättefina videos för alla som vill se ^_^

Sedan har jag och Yi slagit vad om hur länge jag och Ante kommer vara tillsammans denna gång. Med andra ord (haha, nu var jag lustig...) så måste jag ju se till att ta tillbaka pojken. Insatsen är två muffins, jag gissade på mitten av sommaren och Yi på slutet. Någon mer som vill lägga ett bud? Det kanske låter lite brutalt, men det var riktigt kul att sitta och prata om honom. Började sakna honom som fan då och detdär med att göra slut verkar ju ändå bara bli tillfälligt varenda gång, så då kan jag ju lika gärna vinna muffins på det, aye?

Dock så har jag nyss pratat med människan i fråga och han sa att han vill komma hit till midsommar, samt att några muffins inte blir aktuella. (ska jag tro på det va?) Dessutom har jag kommit fram till att jag nu har jättebråttom till skolan. Vad förvånande...

Ha en trevlig dag! // Amanda

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Jag tror att ni kommer göra slut och bli tillsammans igen minst en gång under sommren.

2009-06-05 @ 11:11:51
Postat av: Frida

Vi hade i alla fall väldigt roligt. :)

2009-06-05 @ 21:45:08
URL: http://fridalw.blogspot.com
Postat av: J

Men Amanda, man måste gissa på ett datum, annars kan det bli svårt att avgöra vinnaren (15/8 är upptaget).





Och inga videon!!



(..snälla)

2009-06-07 @ 13:17:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0