Detdär med rubriker är svårt ibland ._.

Idag känner man sig faktiskt lite vuxen, har ju röstat för första gången i mitt 18åriga liv. Varken för ett rött eller för ett blått europa, utan för ett grönt. Och jag tänkte på det, egentligen är det rätt sjukt vad sekretessbelagt det är vad man röstar på när allting annat man gör är så offentligt i dagens "storebror ser dig"-samhälle. Lite lustigt så.

Utöver det har jag och pappa åkt runt i bilen, köpt en matta till uteplatsen, varit i varenda elektronikbutik och kollat efter en dator åt mamma (i flera timmar, sedan hittade hon en på nätet som hon åkte iväg och köpte på typ 20 minuter... typiskt va?) samt hälsat på lite snabbt hos farmor. Efter hemkomsten har jag inte gjort så mycket, läst lite (kom att tänka på att jag vill läsa twilightböckerna, för filmen var faktiskt jäkligt bra) suttit vid datorn lite samt pratat i telefon. I telefonluren kom jag att tänka på vad mycket enklare det vore att känna att jag tagit rätt beslut om vilja ha tillbaka killen såsmåningom om vi inte pratade så mycket varje dag och om allt han sa kändes sött och bra istället för som nu att det blir irriterande och jobbigt ibland. För det blir det faktiskt, och jag vet att det inte går att undvika med tanke på allt som varit. Dock känns det riktigt bra ibland och jag hoppas att allt blir lite lättare när han kommit hit. Dessutom kan ju inte allt vara enkelt heller, det vet jag ju.

Över till ett helt annat ämne så tycker jag att det är jättekul att få bloggkomentarer. Det har kommit flera stycken på senaste tiden och jag blir så glad över att läsa dem. Jag vet bara inte hur jag ska svara. Hur gör bloggare egentligen? Om de människor som kommenterar har en egen blogg kan man ju gå in och svara där, men annars? Ska man skriva en egen komentar till inlägget där man svarar på kommentaren? För det läser väl ingen i så fall när man väl kommenterat inlägget en gång. Eller är det meningen att man ska skriva något i nästa blogginlägg? Jag får ta och hitta lite folk som skriver blogg och fråga dem. Tack i alla fall, ni underbara vänner som komenterar, även om jag verkar högst oförmögen på att svara på era kommentarer så uppskattar jag dem verkligen!


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Jag blir så glad när jag läser att du har röstat (även om jag visste att du skulle göra det), det känns liksom bra i magen!

2009-06-07 @ 20:46:33
Postat av: Emma

Så ni är ihop igen nu? :O

2009-06-07 @ 23:51:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0