Dansk choklad är mycket uppskattat.

Familjen har återvänt och huset känns inte längre så tomt. Dock kan jag inte säga att jag har saknat dem speciellt mycket (även om det är trevligt att ha dem hemma), jag har helt enkelt varit för upptagen. Jag har grillat två kvällar i rad. Först i torsdags, då några vänner kom över och gjorde huset lite mindre tomt. Grillningen gick väl sådär (Pappa visade mig just hur man egentligen ska göra med grillen) men så mycket godis som vi hade så gjorde det inte så mycket. Vi spelade även lite spel och tittade (för tredje gången för min del) I Taket Lyser Stjärnorna. Det blev kanske lite sent dock, så igår på jobbet var jag en smula trött, men lyckades i alla fall måla staketen vita och bli ganska vitmålad själv (Inte framprovocerat, jag provocerade ingen alls, absolut inte, jag målade ingen vit, jag förtjänade verkligen inte att bli vitmålad. Inte alls).

På eftermiddagen igår kom Malin hit och hämtade oss och så bar det av hem till henne, där vi grillade (Fast jag och brorsan fick pizza, för att hålla på traditionerna så), spelade kubb och sjöng singstar med Malin, Anders och några vänner till dem. Med andra ord en väldigt, väldigt rolig kväll. Idag vaknade jag, rätt tidigt, med en hund på fötterna och sedan har dagen varit rätt lugn och behaglig. Moa, kusindottern, är så söt så. Det är så kul när hon är glad och skrattar och vill leka och inte bara vara hos Malin, så på förmiddagen har jag lekt en hel del med henne. Titut är en mycket rolig lek...

Efter lunch (mycket godare hamburgare än de jag lyckades göra komenterade lillebror) blev det hemfärd och resten utav dagen har sedan spenderats på gräsmattan (i skuggan, för gud vad varmt det är) med näsan i en bok (någon som är förvånad? Nej, jag tänkte väl det) och nu kan jag knappt hålla mig borta från fjärde delen i Twilight-serien längre (för gud vad bra de är!). Det ska bli interessant (och en smula sorgligt) att se hur det hela slutar. In fact så ska jag gå och ta reda på det nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0