Kakor är gott och allsång är sommrigt

Ännu mer badande blev det idag, denna gång i älven med trevligt sällskap som Maja dragit dit. Det blev lite simmning motströms, lite vattenkrig, lite stenkastande, lite sand(sten)slottsbyggande på Amandas mage och lite allmän "sitta på en handduk och prata"  tid innan det var dags att dra sig tillbaka. För en gångs skull skulle någon åt samma håll som mig på hemvägen. Linnea skulle nämligen göra ett besök hos sin stackars sjuka pojkvän. Men först blev det ett snabbt stopp hemma hos henne där jag fick en rundtur i deras fina hus samt kakor. Kakor är gott, så jag är glad att vi stannade till där innan vi cyklade iväg bortåt Kroppkärr.

Efter badandet kom jag hem och då satt pappa och tittade på allsång på skansen, åt goda ostar och försökte bestämma sig för om han skulle ta med Sydafrikanskt eller Portugisiskt vin när han ska ut och segla. Det Portugisiska fick min röst och jag fastnade en stund framför allsången. Mycket sommrigt och fint.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0