Jag hatar ourplockade diskmaskiner.

Det är väldigt trevligt att ha mormor och morfar boende så nära. Speciellt när de har ett så mysigt kök med fönster med bardisk ut mot vardagsrummet. Där har jag suttit och druckit te (väldigt gott te dessutom), ätit rostbrödmackor med marmelad samt diskuterat allt och ingenting med mormor. Hon ringde mig förut och ville ha barnvakt. Inte åt sina barn då, efter som de är utflugna sedan länge och har egna barn (som mig tillexempel, woho!) utan till ett av dedär barnbarnen, som sov över där inatt. Så jag knallade bort dit och satt och läste medan mormor for iväg och hämtade morfar i hamnen och när de kom tillbaka blev det då te somsagt.

Men nu har jag knatat hem igen och ska ta och försöka plocka ur diskmaskinen (blä på det) och sova sedan. Så att jag orkar upp och blondera mig imorgon innan jag och mormor ska till IKEA vid tolv. Dock har jag inga planer på att förbli blond, eftersom jag verkligen inte passar i blont hår, utan när jag kommit hem från IKEA, alternativt efter ridningen beroende på hur länge jag och mormor blir borta, så tänkte jag färga håret browniefärgat (hur nu det blir, färgen hette så i alla fall). Tanken på att gå runt blond en hel dag skrämmer mig lite dock, men har jag tur så blir håret helt orange istället. Om nu det passar mig så mycket bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0