Seems like a fair way to make a living

I morse blev det en tidig morgon, vaknade till och med en halvtimme innan klockan ringde, vilket nog är första gången i världshistorien. Efter att ha fixat ett par lunchmackor samt druckit flera koppar te i sällskap med morgontidningen så bar det av till Färjestad ridklubb för första dagen på sommarjobbet.

Jag var ju lite nervös igårkväll, men det var inte så farligt. Faktiskt så verkar det snarare väldigt lovande. Vi är tio ungdommar, som av dagen idag att dömma, ska hänga i stallet (som dock kommer tömmas på (ridskole)hästar på... torsdag? tror jag) i tre veckor och ta det rätt lungt. Lite slitgöra blir det väl säkert, men det har jag ingenting emot direkt.

Ridskolan har ett ministall med shettisar därborta, och de är så sjukt söta! Ett litet missöde hände dock idag. Vi fick i uppgift att släppa ut alla sju (?) småponnisarna i två hagar under ledning av två av tjejerna som håller till där ofta och känner igen alla hästarna (som är jäkligt svåra att se skillnad på ._.). Dock fick de detdär om vilka ponnyer som skulle gå i samma hage lite om bakfötterna och runt lunch så fattade våran handledare det. Det visade sig att stackars Comet var helt genomsvettig efter att ha ägnat förmiddagen åt att bli jagad runt i hagen av de andra ponnyerna. Åh, vad vi tyckte synd om honom då.


Kommentarer
Postat av: Ante

Vad kul att allt gick bra :) som jag sa imorse eller hoppades! :D<3 eller ja, nästan allt..men ibland är sånt oundvikligt:)

2009-06-15 @ 17:53:03
Postat av: Frida

Mmm. Te. Hehe. Det gör jag så gärna. Rensande bitchen på uppdrag

Aha. Trevligt. Jag ska vicka på ett äldreboende.

2009-06-15 @ 19:59:13
URL: http://fridalw.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0