På promenad med Comet

Tänkte skriva ett långt inlägg om hur jäkla nöjd jag är med mitt sommarjobb och hur roliga arbetskamrater jag fått (ibland har man tur alltså!). Men det får nog vänta tills imorgon eller så. Nu tänkte jag i alla fall att ni skulle få nöjet att beundra denna snygging. Under metern hög är han, men äter som en hel häst (haha, nu var jag rolig...). Vi var nämligen ute och betade i ett par timmar på förmiddagen, vi tjejer och så shettisarna. Mycket mysigt var det, med både sol och trevligt umgänge, både i häst och mäniskoväg och dessutom så får vi betalt för det, kan det bli bättre? Först var det denna herre (Comet) som gick runt med mig släpandes efter i koppel (ärligt talat så var han väldigt beskedlig när han upptäckte att han fick äta hur mycket han ville...) och sedan tog jag ut den några centimeter högre varianten Nelly som även hon var jäkligt mysig. När vi väl kommit ut så ställde hon sig på samma plätt och stod sedan där tills gräset var slut och hon fick flytta någon meter på sig. Lagom hög var hon också och jag somnade i princip på ryggen på henne med fötterna nästan släpandes i marken.

Kommentarer
Postat av: Ante

Awww...Ditt nya sommarjobb är ju helt perfekt för dig, bara ta det lugnt och jobba med de djur du älskar mest :)

2009-06-16 @ 21:49:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0