Lite solbränna kanske?

Idag har nästan all tid spenderats utomhus, i linne, och jag tror minsann att jag håller på att bli lite brun (eller röd?) om axlarna. På eftermiddagen har jag legat på gräsmattan och läst och på jobbet så var vi ute (och bland annat tvättade fönster, några blev rena, två gick sönder, duktigt värre!) nästan hela dagen, förutom några timmar (Timmar alltså, med stort T, alldeles för många dessutom) på förmiddagen som ägnades åt att helt tömma ridskolestallet på färjestad på torv, som i endel fall var hård som cement och i princip omöjlig att få upp. De första fyra boxarna och typ sex spiltorna (matte är ju inte min starka sida...) i stallet gick på nolltid, eller i alla fall fort med tanke på hur många det var, men när vi kom till de två sista boxarna var vi sju tjejer som stod i säkert en timme och fick ut minst tjugo skottkärror brunnen torv (inte som i eldsvåda då, utan sådär brunnen som torv blir). Man tycker ju synd om häststackarna som stått på detdär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0