Längtan efter sommarlov.

Vaknade mitt i en väldigt underlig dröm i morse. Jag satt frivilligt och pluggade vid ett bord av något slag tilsammans med lite annat folk som jag nu inte har en aning om vilka det var, då verkade jag känna dem väldigt väl i alla fall. Jag kommer ihåg att jag satt väldigt skönt och var helt inne i pluggandet och allt bara flöt på när det kom ett gäng tanter. De skulle rensa ur någon garderob och ville att jag skulle flytta på mig så att de fick plats för att ställa saker på bordet. Jag förklarade vänligt att jag helst satt kvar, efter som jag satt så bra och fick ett väldigt otrevlgt fnysande till svar. Arg som ett bi for jag då upp och skällde en av tanterna efter noter. Väldigt irriterad på henne var jag när jag vaknade. Tänk om jag fått sitta kvar i lugn och ro? Då hade jag kanske till och med lärt mig något? Som det är nu har jag under morgonen suttit och skrivit klart en inlämningsuppgift och skickat in, men naturkunskapspluggandet är det värre med. Får ta och gå ut och lägga mig på gräsmattan och ta tag i det nu. Kanske till och med blir lite brun på köpet.

Men det måste väl ändå vara ett bevis för att vi har för mycket att göra i skolan nu? Att pluggandet till och med infiltrerar min goda nattsömn... Skönt är det ändå att det är slut snart, i alla fall för den här terminen.

// Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0