Blip-blip shopping och besök på subway.

Idag var jag och pappa, efter ett besök hos farmor, iväg till bergvik. Vi shoppade en sommarskjorta till pappa och sedan blev det handling på OBS! (som det i alla fall hette när jag var liten och söt). Vi inhandlade en hel del mat, så att jag bland annat klarar mig när mamma och pappa åker till legoland (inte bara för att de två tycket att det är så kul med lego utan för att minsta brorsan tycker om legoland) om ett par veckor. 

Jag fick springa runt och blip-blipa varor och har blivit lite småkär i dessa blip-blip grejer (jag har faktiskt ingen aning om vad de heter egentligen...) som man har när man shoppar i matvaruaffärer. Småbarnslig som jag är så tyckte jag ju detta var jättekul. Så när jag någon gång flyttar hemifrån så ska jag också skaffa medmera kort med blip-blip anslutning som jag kan använda när jag åker och handlar.

Efter att veckohandlingen var avklarad så var vi rätt hungriga så pappa bjöd på lunch på subway. Mycket gott och pappa verkade också gilla det (premiärbesök för honom där, min övertalningsförmåga är god). Jag kom fram till att det var första gången jag åt på subway utan Ante, för när han varit här har vi besökt kedjan flera gånger. Dels inne i stan påväg mot busstationen och sedan även en gång ute på bergvik. Får se om det blir ännu ett besök när han kommer hit nästa helg...

Gårdagen var, trots skyfall, riktigt trevlig. Mamma stjutsade iväg mig och Madde till stället där klassen skulle vara. Vi hittade dem ihopkrupna under ett partytält (bra initsiativ!) upsatt i halv höjd för att undvika regn från sidorna. Någon femkamp blev det inte utan det blev mest att sitta där i tältet och prata, för att undvika regn. Sedan vandrade vi in mot centrum för att se vad som hände där. Inte så mycket kunde vi snabbt konstatera. Burger king var aldeles för belamrat av skrikande fjortisar och dessutom stängde de toaletten som vi så förtvivlat gärna ville använda, så jag, Lovisa och Madde vandrade iväg till donken. Där blev vi sittandes ett tag, ätandes på deras nya Mc flurry marängsviss. Något att rekomendera faktiskt. Trots att mamma så vänligt erbjudit sig att hämta mig, (även om jag hade ringt halv tre eller så, min mamma är snäll) så blev det bussfärd hem vid midnatt och samanfattningsvis en väldigt lugn kväll.


Kommentarer
Postat av: Ante

aw, söt är du ju fortfarande <3 :)



ohh, om det nu går bra på torsdag, och dina föräldrar försvinner till legoland, så kanske det är ett ypperligt tillfälle att besöka dig?:o

2009-06-13 @ 18:04:20
Postat av: Madde

mums, marängsviss !!

2009-06-13 @ 22:50:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0