Badstrand och Magnumglass

Efter en varm dag på jobbet, där en smula vattenkrig och många pauser i skuggan blev högst nödvändiga för att vi inte skulle förgås i hettan, så kändes det defenitivt som att årets första dopp (jag vet, det är sent) skulle passa bra. Jag knuffade in de delar av familjen som var kvar hemavid (alltså far och lilla lillebror) i bilen, vred på ACn på högsta volym och körde iväg oss till Alsters strandbad där det sedan blev lite badande och mycket solande/läsande. Ränderna som jag har på mina annars pepparkaksbruna axlar efter att ha gått omkring i bh och stekt under flera mycket soliga jobbdagar är nu rosafärgade eftersom bikinin lämnade dem oskyddade. Jag gillar ju vanligtvis rosa, men kanske inte just nu.

Efter som att detta var första doppet för i år känndes det även bra att avsluta turen med att svänga in på macken, se lite snäll ut och sedan knuffa ut pappa och lillebror ur bilen för att få dem att gå in och köpa glass. Första magnumen för i år och nu har jag hela sommaren på mig att äta mig igenom hela deras sortiment. Men jag gillar den med mandel, den är helt klart en favorit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0