Lovet kryper närmare.

Idag var klassen till läromedelsdepån och lämnade tillbaka böcker. Bara känslan av att stå där med böckerna och veta att man snart är av med dem är obeskrivligt härlig. Sedan tänkte jag efter och insåg att jag varken kommer läsa mer matte eller mer (här var ett långt avbrott för att gå ut på gräsmattan och kasta boll med lillebror) engelska under hela min gymnasietid. Efter som det har blivit beslutat att det trots allt blir en franska 5 grupp nästa år (woho! :D vi fick som vi ville, även om mina känslor är lite delade angående detta) så blir det franska i stället för engelska C och efter att ha klarat mig helskinnad ur matte E så har jag ingen lust att läsa fler mattekurser nästa år. Det känns lite konstigt, för det är ju liksom två utav de ämnen som man alltid har läst. Istället blir det (i alla fall under hösten) dubbla svenskakurser. Alla som ska läsa svenska C verkar ju dock redan gjort det så jag kommer nog bli väldigt ensam om att ha den lektionen. Sedan får vi väl se vad det blir mer. Det känns som att det kommer bli något färre kurser än i år i alla fall, vilket är skönt. 


Kommentarer
Postat av: Helena

Jag ska läsa både franska & engelska. Matte också ju. D & E & breddning. Ingen rast och ingen ro, minsann.

2009-06-08 @ 19:30:32
URL: http://implodera.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0