Bloggat från köket (där kaffet snart är klart! :D)

Shoppat idag blev bland annat såpbubblor (jag är sjukligt beroende) en kortlek och fika som sedan avnjöts inne på mitt i city, där vi sökte skydd undan regnet efter det att vi besökt Lovisa på hennes jobb och räddat henne därifrån. Att övertala Helena om att mitt i city var ett trevligt ställe att fika på var dock lättare sagt än gjort. 

Efter ett tag så kom vi i alla fall fram till att hon hade större chans att få syn på någon snygg kille där inne än ute i regnet (men ack vad fel vi hade, ett par timmar senare insåg vi nämligen vilket omöjligt uppdrag det var...) och vi kunde slå oss ned och tugga i oss våra muffins i lugn och ro medan vi inväntade Yi. När hon tillslut dök upp så fick vi äntligen ordentlig hjälp med spanandet (Jesper var nämligen otroligt dålig på det, Filip ville inte alls engagera sig, Lovisa och Helena hade inte en ärlig chans och jag drev mest med det hela) och förtärandet av muffinsarna (tack Yi, det behövdes verkligen...!). Sedan rännde vi runt och skulle köpa present åt nån Jacob innan alla började försvinna och jag följde med Yi på uppdrag klä Jesper i snygga kläder (Jesper var ju då givetvis också med). Det slutade med att Yi var den enda som köpte kläder (jag börjar förstå vad Helena menar med konsumtionskines alltså...) och sedan var jag tvungen att cykla hem i regnet (fyfan).

När jag sedan skulle ut i regnet igen så var ju bilen hemma i alla fall.
Då hatade jag inte regnet riktigt lika mycket längre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0