Förvirrat?

Nu tror jag att jag lyckats göra Maja riktigt förvirrad, eller kanske bara en smula nyfiken. Jag har i alla fall lovat henne en förklaring, vilket nog hade blivit en smula dyrt att skicka via sms, så den kommer väl här då efter som att jag inte har något bättre för mig än att sitta i vår iskalla källare (vid den stationära datorn här nere, routern krånglar igen så jag kommer inte in på internet på min söta laptop, blä) och surfa omkring och skriva blogginlägg som ingen ändå läser.

Grejen är att igårkväll så fick jag sms av Maja, som hade tråkigt och ville leka (hoppas att du fick tag på folk förresten och att ni hade det kul!). Dock kunde jag tyvärr inte göra henne sällskap då jag var nere på stan och tog en öl med Martin, vilket jag ju självklart medelade henne om. Retsticka ut i fingertopparna som man är så. Nu undrar hon såklart vem han är och hur detta hänt så jag får väl göra mitt bästa för att försöka förklara.

I alla fall (och här kommer någon utav mina osammanhängande förklaringar, jag är helt enkelt inte så bra på att förklara saker så att andra förstår), så är detta en kille jag började chatta lite (ehm, ganska mycket...) med i förra veckan och sedan träffade jag honom på stan och tog en kaffe i måndags innan det blev grillning hemma hos Maja. Efter fem (!) timmars fikande så var det dags att dra vidare till Maja. Gentleman som killen är så lånade han ut sin jacka så att jag slapp promenera hela vägen till färjestad frysande och sedan bjöd han på bio i tisdags för att få tillbaka den.

Igårkväll, efter att jag har träffat honom i princip varenda kväll/natt denna vecka (mamma börjar fundera på om jag flyttat hemifrån) så satt vi hemma hos honom och tittade på Bolt (efter det att vi varit nere på stan och alltså efter det att jag och Maja sms:at, nödvändigt vetande så). Det var bara det att efter ett tag så började han titta mer på mig än på filmen, vilket sedan slutade med att han kysste mig efter filmen (För tro det eller ej Maja, jag har faktiskt spenderat ett par nätter med killen utan att det hänt någonting alls, can you belive it?) och sedan låg och myste med mig hela natten (och inte hände det något då heller, så jag kan inte ens underhålla Maja med massa snuskiga detaljer, sorry, fast det hade jag ändå inte tagit i bloggen, så struntsamma).

Nu träffar jag honom ingenting ikväll (blir hämtad om typ en halvtimme, för att åka till kusinen och sedan följa med på logdans) men vi får väl se hur saker och ting blir i morgon... Om det blir något mer eller så. Jag har i och för sig kommit fram till att det är väldigt trevligt att vara singel (även om jag är otroligt dålig på det... ) och skulle lätt kunna tänka mig att fortsätta vara det om det är så. Det är väl i och för sig bara bra, för då vet jag att jag inte kastar mig in i någonting bara för att slippa vara ensam eller så.

Undrar om någonting blev mer lättförståeligt nu (med alla mina fina, förklarande parenteser...), eller om jag bara lyckats förvirra Maja ännu mer... Haha. Jag får nog ta och träffa henne någon dag istället.

Kommentarer
Postat av: Helena

Jag vill veta mer! Någon gång borde vi träffas och så får du berätta mer om gossen och så får jag berätta vad langos är och vad jag ångrar.

2009-07-14 @ 16:40:40
URL: http://implodera.blogspot.com
Postat av: Maja

Hej!

för det första visste jag inte att du har hade en blogg. fick reda på det för ett par veckor... coolt att du har träffat en kille som kunde hålla fingrarna på plats, för dt kan inte oscar;P



fatta lite mer nu ialla fall:D ska försöka komma ihåg denna adress ;) vet inte om jag lyckas...



kram :*

2009-07-17 @ 19:27:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0