På studiebesök i Kil

Hemma igen och är jättetrött, men det var det defenitivt värt! För äntligen så blev det av att träffa Helena, som jag inte sett på hela sommaren. Snodde nämligen mormors bil och drog med Lovisa, Emma, Yi och Jesper ut till Kil. Till Kil åker man bäst via Forshaga, inte... Hämtade bilen hos mormor vid tre och en och en halv timme och mycket omkringvirrande senare så befann vi oss i alla fall hemma hos Helena (efter att ha provåkt raggarundan i Kil, inklusive extravarv i rondellen)

Nu har jag fått se hur Helena bor, hunnit med att fika (rabarberpajen var underbar!), "delta" i interessanta disskutioner om diverse bokkaraktärers släktträd, sett på Torsk på Tallin, kommit fram till att Jonny Depp är snyggast i långt hår, disskutera tåflörtning ("Vad gör man om en kille kommer på ens fötter?" var förövrigt ett underhållande inslag i disskutionen, men jag tror att Jesper missade hur rolig han lät), upplysa världen om vad Emma ska få när hon fyller år (mycket passande), höra om en massa festivalminnen, försökt räkna ut personnummer, osv. En hel del snackande i helt enkelt. 

Sedan insåg vi hur jäkla sent det höll på att bli, med tanke på att vissa delar i sällskapet skulle upp och jobba i morgon. Så vi började dra oss hemmåt så smått. På vägen hem lyckades jag trilla ned i ett dike (dock innan jag satte mig i bilen, bilen hamnade inte i något dike alltså) samt ägna 20 minuter åt att försöka tanka. Dessutom återvände vi till Helena för en värktablett (stackars Emma verkade helt utslagen där ett tag) samt missade avfarten mot Skåre (Jag och Lovisa trodde ärtlgt talat att Jesper drev med oss när han ville åt höger, där det bl.a. stod skyltat åt Forshaga, där vi redan varit en gång för mycket idag). Efter att dessutom ha virrat runt i hela Karlstad så befinner jag mig nu i alla fall hemma, efter många om och men och ska ta och gå och lägga mig.

Natti natti!

Kommentarer
Postat av: Helena

Alltså, jag tror bara att det var du & jag som skrattade åt "vad gör man om en kille kommer på ens fötter?". Åh. Så roligt. Det var asfint att träffa er, och nyttigt för er att få se Kil!

2009-07-27 @ 17:08:38
URL: http://implodera.blogspot.com
Postat av: Lovisa

Det var verkligen jättekul att vara i Kil, och du är så bra på att köra Amanda!

2009-07-27 @ 20:39:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0