Tisdag morgon.

För det är tisdag va? Det är rätt härligt att vara ledig nu, att inte behöva ha koll på vilken dag det är. Dessutom fick jag min första, välbehövliga sovmorgon i morse. Mamma är på jobbet, ena brorsan på fritids och andra brorsan är ute och seglar med pappa hela veckan. Vilket betyder att huset är tomt och tyst på mornarna. Härligt!

Det enda som är jobbigt med att huset är så tomt på mornarna är att jag måste fixa lunch själv... Det är jättesvårt att komma på vad jag ska laga, så det lär väl bli ett par mackor eller något snabbt ur frysen kan jag tänka mig. Dessutom tänkte jag fixa middag åt mor och lillebror sedan när de kommer hem och det är mycket mer komplicerat än lunchen det. Lillebror gillar inte speciellt många maträtter, så urvalet är inte så stort, speciellt inte som jag ogillar de flesta maträtter han gillar. Just nu lutar det åt tacos, enkelt och bra. Eller kanske hamburgare, vilket det i och för sig har blivit rätt ofta på sista tiden. Annars kanske pankakor vore en trevlig ide, fick ett nytt recept igår som verkade väldigt spännande, tror dock inte att lillebror accepterar en sådan förändring i sin favoritmaträtt, så jag skippar nog det.

Nu ska jag i alla fall gå och njuta lite utav ledigheten, kanske sätta mig ute på gräsmattan och sola? Eller just det! Jag glömde ju att en sol och cirka 15, 20 grader extra fattas för att något sådant ska vara möjligt... Så dumt utav mig. Jag är inte speciellt nöjd med vädergudarnas insats de senaste dagarna kan jag ju avslöja, ifall någon har missat det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0