Sista dagen på jobbet

Nu är det slut då, sommarjobbet, och jag har sommarlov på riktigt. Det ska verkligen bli jätteskönt med några sovmornar men sedan är jag rädd för att jag kommer bli ett nervvrak. Att bara vara ledig, ta det lungt och inte ha något att göra är faktiskt ganska ansträngande för en person som mig. Jag klarar helt enkelt inte av det (speciellt inte när jag inte har något bra att läsa) utan får se till att utnytja den lediga tiden till att hitta på mycket roliga saker. Vi får se hur det går.

Hur som helst så kommer jag nog att sakna sommarjobbet lite, det var mycket att göra om dagarna, visst, men jag hade i alla fall någonting att göra. Dessutom i sällskap av söta personer och i en mysig miljö. Perfekt. Idag hade Carro (vår handledare) bakat tårta åt oss sommarjobbare. I alla fall dem av oss som var kvar, för några utav sötnosarna har haft annat för sig, som bilträff i Västerås eller Arvikafestival, istället för att leka med oss andra under de sista dagarna på Färjestad ridklubb. Så vi slet i värmen, för att förbereda för tävlingar där till helgen och sedan sjönk vi alla ned trötta och slitna och mumsade på tårtan. Hejdå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0