Idkar byteshandel

Pappa har varit hemma nån vecka eller två nu, och lagat helt fantastisk mat, men igår fick jag helt plötsligt för mig att jag absolut inte ville ha något annat än potatismos. Dock passade det tydligen inte så bra till fiskspetten vi åt då och jag fick klara mig utan. Idag hade dock mamma tänkt att lite snabbt röra ihop spagetthi med räksås till middag och jag påminde henne om potatismoset. Så nu står hon och lagar potatismos åt mig istället, mot att jag lovade att hjälpa brorsan med hans nya supermario-spel. Ännu en gång har mamma räddat dagen! Dock så lär det inte fungera lika bra att idka bytashandel nästa gång det blir middag här hemma (när det nu blir, det är ju ingen ide att tjata om något och sedan vara borta någonstans när det servaras) för då har jag fått för mig att jag vill ha köttgryta, något som pappa anser hör höstsäsongen till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0