Blåbärspaj kanske?

Nu när det är så fint väder kanske man skulle ta och gå ut och plocka blåbär (kanske till och med fråga lillebror om han ska med?) att göra smulpaj av.  För smulpaj har jag inte ätit på jättelänge (...), inte sedan rabarber-säsongen tog slut (vid midsommar tydligen...). Dessutom vore det nog rätt skönt att komma ut lite, för jag har suttit inne vid datorn och halvsovit och tittat på tv sedan nio imorse. (Okristligt tidigt, jag vet, men det var då jag kom hem från Martin som skulle iväg och jobba)

Känner mig ungefär lika seg nu som jag gjorde igår, men igår så fick jag i alla fall sova längre (fast det blev i och för sig mycket senare i lördags kväll än igårkväll, så det kanske jämnar ut sig?). Lördagen var i alla fall jätterolig, åkte ut till kusinen i väse (okej, nästan väse i alla fall) och agerade chaufför till sällskapet som skulle på logdans. Blev förvånansvärt mycket dansat och en otroligt kul kväll. Dock så tror jag att jag borde sova hemma någon natt snart, annars kommer jag nog att bli både koffeinmissbrukare och omåttligt bortskämd... (Och poängen med det var väl ungefär att vart man än tar vägen så tycks det alltid finnas både nybrygt kaffe och någon som servarar det åt en på morgonen. Varför är det inte så hemma?).

Innan det blir blåbär blir det nog förresten lunch, har haft inlägget öppet i ett par timmar medan jag gjort annat, så det börjar bli dags nu. Nudlar kanske? Eller ett par av pankakorna som mamma lagat? Det blir nog nudlar för pankakor känns en smula uttjatat då det serveras det hela tiden här hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0