Bara det man inte kan få...

Varför är det så? Att det bara är allt det som man inte kan få (eller inte borde ha) som är lockande? Förutom det uppenbara just nu så framkom ytterligare belägg för detta under en snabb shoppingtur nere på stan. Skorna för femtonhundra var väldigt lockande och kjolen som bara fanns i storlek 34 var jag bara tvungen att ha.

På tal om shoppingen så blev det förresten inte någon klänning. I stället blev det en svart kjol (i storlek 34 somsagt...). Och har man en kjol så är man ju bara tvungen att ha en blus till. Dock var det inte jättesnyggt med en svart BH under den vita blusen jag köpte utan jag blev tvungen att köpa en vit BH att ha till (vet inte om det blir så mycket bättre, men jag hittade ingen annan så det får duga). Självklart kunde jag inte låta bli utan handlade i bara farten ytterligare lite underkläder när jag ändå höll på och då tyckte jag att jag lika gärna kunde passa på och köpte även några sminkpennor och en (rosaglittrig...)ögonskugga när jag ändå var nere på stan. Och jag som bara skulle ha en klänning... Färgglad dessutom... Helt hopplös somsagt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0