Nackdelen med jul

Jag vill titta på film. Ikväll. Med alla mina fina kompisar. Som har annat för sig. Som att befinna sig tusentals mil härifrån. Eller hitta på någonting med hela tjocka släkten. Eller stänga in sig i något rum med panikångest i väntan på att julen ska ta slut.

Det känns med andra ord som att det är rätt lönlöst att, med så god framförhållning som några timmar, försöka dra ihop till en oplanerad filmkväll ikväll bara för att jag har fått för mig att det vore en trevlig idé.

Att ägna morgondagen åt pulkaåkning verkar inte heller genomförbart. Kvällen har jag själv redan uppbunden (och med tanke på vilken dag det är gissar jag att det är fler som skulle ha svårt att komma ifrån...) och under dagen vill folk tydligen sistaminuten-handla julklappar. Eller fixa julmat. Eller umgås med hela tjocka släkten. Eller vara tusentals mil härifrån. Eller bara sitta i något rum med panikångest över julen.

Jag erkänner mig besegrad. Ett-noll till Jesus.

Istället har jag fått för mig att bryta nyårstraditionera som har funnits så länge jag kan minnas och träffa allt folk då istället. Riktigt hur det ska gå till har jag bara lite lösa planer på än så länge. Men nu har jag och Yi i alla fall bestämmt att det ska gå till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0