Just dance

(Ja, titeln refererar till en Lady GaGa låt som jag inte ens tycker är speciellt bra...)

Efter att ha suttit hemma hos Nea i några timmar igår kom Lovisa på den excellenta idéen att vi borde gå och träna till kvällen. Jag kunde inte annat göra än att skratta avfärdande då klockan var kvart över sex och vi hade för oss att danspasset vi tänkte gå på började klockan sju (vådan av att bo så långt från centrum är att det tar lång tid att ta sig hem från folk...) men då vi kollade upp saken visade det sig att det faktiskt var halv åtta som gällde och dessutom passade mamma lägligt nog på att ringa och erbjuda mig stjuts hem (?!) så vi kom faktiskt iväg.

Dessvärre blev det bara vi två, för även om vi jobbade hårt på att övertala Jesper att det skulle vara kul att följa med (dessutom lovade Nea att följa med i så fall...) så lyckades vi inte särskilt bra. Men jag tror att Lovisa faktiskt fick ett löfte om att han skulle följa med nästa gång vi får för oss att ge oss iväg på någonting sådant´och där tycker jag i så fall att han föregår med föredömligt exempel (som vissa, icke specificerade alls, personer borde följa...!)!

Nu sitter jag i biblioteket (överraskande nog...) eftersom vi inte börjar förrns klockan tio (viket jag tyckte var en strålande idé förra veckan när vi bestämde oss för det, men en mindre strålande idé nu när jag inser att jag lyckats glömma det totalt). Dagens schema består först av några timmar i skolan, innehållandes mestadels svenska och utöver det lunch och sedvanligt otroligt seriös (...) håltimme och sedan blir det ett biobesök ikväll (eftersom jag otroligt nog faktiskt kommer iväg på "Luftslottet som sprängdes" trots att jag misslyckades med de förra två...) och vad som händer för att fördriva tiden innan det återstår väl att se.

Kommentarer
Postat av: Coffa

Jag hamnade visst här en liten stund ändå, tack för biobesöket hade jättetrevligt och JA filmen var lika bra som sällskapet! =)

2009-12-03 @ 23:44:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0