Idag är det tydligen onsdag

Vilket innebär att det tydligen är torsdag imorgon. Vilket innebär att det tydligen är dags för julfest, som jag i söndags, efter en facebook-konversation, fick för mig att jag ska gå på.

Och tja, idag när jag satt på bussen hem smsade Paulina om det och när jag väl kom hem ringde Elin om samma sak. Och jag kom på att jag, förutom att försöka övertala Helena om att hon borde följa med (hör du det Helena?), inte ägnat det en tanke sedan jag fick för mig att skaffa en biljett.

Jag och Elin beslutade i alla fall att vi ska ha förfest här, äta pannkakor och så liksom. Vilket mamma förövrigt skrattade gott åt. För pannkakor är inte något jag frivilligt brukar äta annars. Pannkakor är nämligen ungefär det enda min mor brukar laga (okej, nu överdriver jag kanske lite, men i princip!) eftersom det är en av de få saker mina bröder äter. Vilket innebär att jag är gruvligt trött på det. Men efter någon drink och i sällskap med Elin så blir det säkert bra. Hon lovade förövrigt att kasta upp pankakorna i taket när hon ska vända på dem. Tummen upp för det!

Dock får det nog bli lite lugnare imorgon än det blev förra gången... Fredagen sedan är nämligen fullspäckad. Först är det lite mys med klassen och julavslutning, otroligt tidigt (varför?!) på morgonen och sedan blir det fredagsbrunch som vanligt. Jultema denna gång. Efter det så tyckte Lovisa tydligen (dagens favoritord?) att vi skulle åka till IKEA och leka kurragömma, men det får vi väl se då hur det blir med det och på kvällen sedan så har Christoffer bjudit hem mig. Så om jag är vid liv sedan på lördag så gissar jag på att det blir en ganska så seg dag det.

Trots föregående inlägg så tänkte jag förövrigt passa på att tillägga att den gångna dagen varit trevlig. Många tårar blev fälla på fysiken, då jag och Madde verkligen inte kunde sluta skratta åt en nyckel som inte låg i Jespers tröja och dessutom har jag imorgon en riktigt lång sovmorgon så den gångna morgonens bekymmer är redan glömda.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0