Hockey

Ja, ni hörde rätt. Hockey. Amanda var på en hockeymatch igår! Visserligen förlorade (vilket jag måste säga var lite dåligt utav dem!) Färjestad trots att jag stod och hejjade på dem men jag var i alla fall där! Vilket förvånar till och med mig själv. Antalet gånger jag varit och sett hockey live kan väl nämligen räknas på ena handens fingrar.

Men nu har jag ju sagt hela hösten att jag skulle följa med Madde på någon match, så för ett par månader sedan så spikade vi igår och sagt och gjort så masade vi oss dit och tittade på när de hängde upp Jörgen Jönssons tröja (? tydligen säger man å trots att det inte var någon egentlig tröja? knäppt...) i taket och förlorade mot Rögle. En mycket intressant upplevelse.

Såhär såg det alltså ut igår. Om någon undrar. Han försöker göra mål alltså. Och han andra försöker rädda målet alltså. För det är typ det hockey går ut på alltså. Fick jag klart för mig. Att göra mål liksom. Madde förklarade så snällt och svarade på alla mina avancerade frågor så. Vilken tur att jag har så kunniga kompisar.

Ja, bilden är snodd. Från nwt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0