Dagsrapport

Imorse ställde jag klockan på sju, men inte sjutton kom jag upp då. Istället låg jag och snoozade i en timme och fyrtio minuter (vilket är en smula värre än vanligt...) och kom upp vid tjugo i nio (det är inte okej Amanda!).

Trots detta lilla missöde har dagen varit helt okej. Jag tog tag i mig själv och kom iväg och lämnade plasma (hör jag några spontana applåder...?) på lunchen, vilket jag tänkt göra ett tag nu eftersom det började bli länge sedan förra gången. Efter det så var det tillbaka till skolan som gällde, för att faktiskt inmundiga lite lunch samt ha fysiklektion (jippie!) innan det var tack och adjö för dagen.

Bara att ta sig från skolan (man vill ju helst inte lämna den...) sedan tog väl dock drygt en halvtimme och efter det blev jag stående med Emma och Lovisa i en korsning (vi konstaterade senare att det kanske hade varit en smula mer behändigt att kila hem till Lovisa istället och slippa de förfrusna fötterna) påväg in mot stan i över en timme och skvallrade om diverse intressanta ämnen och mer eller mindre genomförbara kuppförsök. När jag inte längre hade någon känsel i fötterna var det dags att vandra vidare in till stan, där jag förutom att inhandla välbehövlig hårfärg (nu har jag utväxt så att det skriker om det) och få julklappsångest (vilken skjuts upp tills på fredag) blev bjuden på varm fika (tack, tack, tack!) vilket var otroligt mysigt (jag skyller det helt och hållet på sällskapet...) såhär i vinterkylan.

Nu funderar jag på att gå och färga håret (om jag orkar?) och sedan sätta mig med min bok (det vill säga sjunde Harry Potter-boken) och en kopp te. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0