Wok, wok, wok

Har wokat två dagar i rad nu. Igår (eller i förgår kanske, beroende på hur man ser det) var några kompisar här eftersom att jag, när jag är själv, vet med mig att jag knappast kommer mig för att laga mat alls. Inte är det kul att äta själv heller, så sagt och gjort så bjöd jag hit några vänner och lyckades (om jag får säga det själv...) riktigt bra med att laga kyckling och nudelwok. Sedan blev det godis, chips, morötter och dipp, en massa snackande och en smula slagsmål (haha, godis och sittplatser är viktiga saker...) framför Benjamin Buttons otroliga liv. Trevligt, trevligt! :D

Idag (eller igår då...) så kom familjen hem från kusten och jag upprepade min bedrift. Lite variation på receptet i alla fall och de blev så glada så när de möttes av middag. Kanske borde fixa det oftare? Det är ju så otroligt enkelt att woka, och blir dessutom så otroligt gott! Lite kött av något slag, de grönsaker man har hemma och/eller lite wokgrönsaker på burk och så nötter. Nötter är viktigt! Sedan är det ju bara att ha i lite nudlar och en burk kokosmjölk för att förvandla det till en komplett måltid. Enkelt och riktigt gott, kan det bli bättre?

Men nog om wokande, nu ska jag nog sova tror jag, innan batteriet på datorn dör. Helena är förövrigt massa bäst! Och alla andra som komenterar också. Då blir lilla Amanda massa glad! Även om jag mest bloggar för mitt eget höga nöjes skull så är det kul när någon hälsar på liksom, så en stor guldstjärna till er! 

Natti natti

Kommentarer
Postat av: pernilla

haha, tack! :D

jo, det blir ju så eftersom ögonfransarna ska vara massa osuddiga. (hh) :D

2009-08-16 @ 17:07:58
URL: http://pernillatanner.blogg.se/
Postat av: Helena

Syftar du på mig? Jag är så pinsamt dålig på att kommentera. Du är dock bra på att kommentera min blogg och kommentarer är trevligt.



Jag har så himla svårt för färdiga wokgrönsaker. Om man bara steker lite random grejer man har hemma brukar det bli gott, men såna man köper i påsar i frysdisken brukar aldrig vara särskilt goda. Tacka vet jag pommes frites!!



Förresten ska jag ha Rune i engelska c! Woho!

2009-08-16 @ 23:34:55
URL: http://implodera.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0