Frukt över högt och lågt

Något som jag tycker är barnsligt roligt är att följa med pappa och handla. Under vinterhalvåret händer det väldigt sällan, för då brukar han storhandla i samband med att han stjutsar mig till stallet, men nu under sommaren så händer det lite då och då. Jag vet inte riktigt varför jag tycker det är så kul, men roligt är det i alla fall och jag känner mig ungefär som om jag vore tio igen när vi går omkring inne på bergvik och plockar varor. Dessutom så är det ju rätt trevligt att kunna påverka vad vi har hemma ("pappa, kan vi köpa det här? snäääälla?" *blink, blink* fungerar för det mesta...). 

Nu sitter mamma dock och ojar sig över att vi inte köpte någon ingefära, eftersom hon fått för sig att vi ska ha plommon i madeira till efterätt (vi har ett helt träd fullt med plommon och jag och pappa köpte i alla fall madeira, så det borde väl för tusan inte vara några problem?). Något vi i alla fall kom ihåg att köpa är lax, så jag happas att det snart blir middag. Lite senare (efter det att vi ätit dedär jäkla plommonen, haha) tänkte jag dessutom åka ned på stan och sätta mig på score med Emma och "tjata lite" nu när det äntligen är helg (vilken ovanlig känsla nu när man varit ständigt ledig så länge). Jag kan tänka mig att det blir en lugn kväll, vilket passar bra nu när jag inte riktigt är helt fit for fight, men å andra sidan så började Emma prata om applemartinis förut (vad är hela grejen med all denna frukt!?) så vi får väl se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0