Roligare att skriva om igår än om idag...

Kom inte iväg förrens vid nio igårkväll, då jag tog en rätt försenad buss in till stan. Inga pengar har jag ju på mobilen heller (håller på att byta operatör, that's why) så när bussen ankom till torget så satte jag mig och väntade på vad jag trodde var Emmas buss... Tills hon smsade innifrån score där hon redan satt med en kompis.
 
Efter att ha hittat dem och blivit vedebörligen presenterad för Simon så satt vi hela kvällen och tjatade och dissade musikvideor. Det var riktigt mysigt och så var det ju trevligt att träffa Emmas vän också. Eller ja, vän och vän... Hon försäkrade mig i alla fall om att hon såg honom som en vän, han däremot är jag mer osäker på. Sättet han tittade på henne... Det var verkligen en såndär blick som man läser om i böcker men inte tror existerar på riktigt (sjukt sött alltså, vad skulle jag inte göra för att en viss person skulle titta på mig sådär...) och jag kan inte riktigt hålla med Emma om att han bara verkar se henne som en kompis. Men säger hon det så...

Sedan skulle man ju hem också. Simon kunde tänka sig att stjutsa mig till Bellevue på Emmas inrådan, men efter några om och men så bestämmde jag mig för att fara hem istället. Vilket låg åt totalt fel håll, så då fick det bli en tur med bussen istället. Smarta som vi är kunde vi konstatera att 2an gick om bara någon kvart och sedan så for Emma och Simon iväg mot Hammarö. En kvart senare kunde jag ju då konstatera att det är en rätt ogenomförbar ide att försöka ta en buss upp mot campus såhär i början av hösten när terminen just satt igång, när alla pubar just stängt och alla studenter är ute och festar utan det blev ytterligare lite väntan på 4an som dök upp efter någon halvtimme när jag var lite halvt ihjälfrusen och nästan började ångra att jag inte tagit cykeln istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0