Aj ._.

Detdär med att köra bil hela dagen är en smula ovant har jag kommit fram till. Och det som fick mig att inse det är att det just nu känns som att mina skulderblad ska trilla av (alternativt gå sönder) när som helst (och att jag ligger och stödjer mig på armbågarna nu gör ju inte saken bättre direkt, way to go girl!). Jag har nämligen kört heela långa vägen till Lidköping och tillbaka idag, plus en hel del omkringrännande väl där. 

Mamma och pappa bestämde sig nämligen för att det vore trevligt att hitta på någonting någon ledig dag och jag hade inte något för mig så jag bestämde mig för att följa med. Schemat var pressat, men det gick! Upp vid sju, för att lämmna bort lillebror i väse vid åtta och sedan bar det iväg. En hel del kaffe har det blivit, en tur till en porslinsfabrik, lunch på någon trevlig herrgård, en massa fotograferande (jag snodde pappas systemkamera en liten stund, men annars har jag mest lekt motiv... haha) glass i solen på kinnekulle med utsikt över vänern, besök på en stenmarknad som vi råkade trilla in på och slutligen någon timmas kaffedrickande hos några okända människor utanför kristinehamn där brorsan (och hans barnvakter) tydligen hamnat under dagen.

Mamma och pappa börjar tycka att körkortet var en riktigt bra investering nu, mamma kunde nämligen ligga och sova i baksätet hela morgonen och sedan läsa hela vägen hem och pappa kunde unna sig både ett glas vin till maten och cognac hos människorna vi stannade hos på vägen hem. Själv börjar jag undra, för ska det fortsätta såhär så får jag nog snart skaffa en privat massör tror jag minsann, eller kanske ställa in sätet annorlunda?  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0