Ännu en tur till svampskogen.

I morse blev det till att gå upp tidigt här hemma. Pappa hade nämligen bestämt att vi skulle ut och plocka kantareller och jag bestämde att vi skulle åka förbi kusinen för förmiddagsfika först, för att ladda upp inför strapatserna i svampskogen.

Först blev det till att tillverka en smulpaj med plommon i (aldrig provat förut, men det blev bra! :D) och sedan bar det av! Efter att vi druckit vårat kaffe, ätit pajen, skrattat lite åt söta kusindottern och suttit och pratat lite så var vi ute i skogen en stund, i sällskap av en halvvild, flygande hund. Kantareller blev det inte så värst många (tycker inte att det lät så dummt att låta vovven gå en svampsöks-kurs), men det var i alla fall jag som hitade över hälften av fångsten, så nu blir det kantarellsmörgåsar till kvällsmat igen! När jag och bröderna tröttnat på skogspromenaden så tog vi med oss vovven (eller så tog vovven med oss?) tillbaka till kusinen där vi var så duktiga så och planterade en massa buskar innan mor och far återvände och det blev dags för hemfärd.


Sedan dess har jag suttit och spelat Sims (nästan hela tiden i alla fall), vilket faktiskt är väldigt underhållande lite då och då. Det är nästan så att jag funderar på att på något sätt införskaffa sims 3, det vore ju lite kul att testa!

Dagens låt: Hoobastank - The Reason


Kommentarer
Postat av: pernilla

jag har haft tid för en gångs skull iaf, haha! ;D

2009-08-30 @ 21:35:04
URL: http://pernillatanner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0