Och så var det måndag igen

När man är ständigt ledig existerar liksom inte begreppet måndagmorgon. Men nu när skolan satt igång så slår det till igen, med full kraft. Att jag dessutom sov hos en kompis och var tvungen att gå upp vid fem (!) imorse gjorde ju inte direkt saken bättre (eller jo delvis förresten, det är ju betydligt enklare att gå upp när man inte själv har möjlighet att sätta klockan på snooze, men dedär åtta timmarna rekomenderad sömn blev det ju inte direkt då...).

Vi hade i alla fall inte en speciellt lång dag (franskan har inte kommit igång än), vilket var jätteskönt. Så efter två lektioner kunde jag och Lovisa konstatera att vi var lediga för resten av dagen! Det blev ändå någon extra timme i skolan för att luncha med resten av gänget (som förväntansfullt väntade på att äntligen få slå upp matteböckerna igen efter sommaren...) och sedan satte vi oss på Lovisas altan och njöt av solen som tittade fram där ett tag.

När jag sedan kom hem så blev det till att ta hand om delar av plommonskörden innan jag lade mig i soffan med intentionen att logga in på datorn och se efter vad som hänt i världen. Uttmattad som jag var gick dock inte allt riktigt enligt planerna och jag somnade till ett bra tag där, innan lillebror kom hem och gjorde det totalt omöjligt att undgå att vakna...

Dagens låttips är förresten en sjukt underbar låt av Savage Garden. Det är en utav mina absoluta favoriter all times, en sådan där låt som jag kan sitta och lyssna på om och om och om igen. Jag är helt trollbunden. Two Beds And A Coffe MachineEnjoy!

Kommentarer
Postat av: pernilla

nej det är det verkligen inte. :((

2009-08-24 @ 20:01:02
URL: http://pernillatanner.blogg.se/
Postat av: pernilla

nej det är det verkligen inte. :((

2009-08-24 @ 20:01:08
URL: http://pernillatanner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0