Lavendel

Mamma har köpt nytt tvättmedel/sköljmedel (eller vad det nu är) och hela huset luktar numera lavendel. Tröjan jag har på mig är inget undantag och jag börjar fundera på att leta fram någonting ur garderoben som inte hunnit med en tur ned till tvättstugan sedan mammas inköp. Men först blir det nog lunch, med en fåfäng förhoppning om att tröjan ska börja dofta nyponsoppa (vilket jag hoppas att vi har hemma, för det är jag verkligen sugen på) under tiden i köket. Kanske att jag allra först letar fram ett par strumpor (från allra längst in i garderoben) förresten, för att slippa se mina fötter förvandlas till isbitar (hallå, vad hände med sommaren?). Kan i vilket fall som hälst säga att det halvplanerade badandet idag blir väldigt inställt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0