Blåmusslor och Toscasnäckor

Jag och pappa var ute och körde förut, vi åkte förbi wallinders och handlade toscasnäckor och sedan åkte vi upp till farmor som bjöd på kaffe medan vi berättade om hur vi haft det på kusten samt satt och komenterade allt som hände utanför fönstret. Att befinna sig i bilen idag var dock ingen hit, den luktade nämligen blöt hund och ruttna alger. Det visade sig bero på en hink med snäckskal i skuffen, lillebror hade nämligen inte bara samlat skal utan även levande (i alla fall från början...) blåmusslor.

Nu har vi tvättat bilen och även damsugit och fuskvaxat den. Så efter lite vädring så är det nu i alla fall uthärdligt att befinna sig i den. Såhär snygg var den innan den torkat och den behövde verkligen tvättas efter en vecka på kusten kan jag lova!
För att fortsätta med havstemat så är dagens låt My Heart Will Go On med Céline Dion. Låten från filmen Titanic alltså. Den är helt enkelt så sjukt fin.

Kommentarer
Postat av: pernilla

det har jag inte, men tack ändå! :DD

jag lider med mig själv också kan jag säga. :oo

2009-08-16 @ 21:44:00
URL: http://pernillatanner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0