0-2 kbps

Det är ungefär hur snabbt detta nätet går. Det säger mig ingenting, men något som gör det mer begripligt är att jag, efter en kvart uppkopplad, fortfarande håller på att logga in på facebook. Msn finns det överhuvudtaget inte en chans att jag ens försöker mig på. Blogga går förvånansvärt nog bra (än så länge...) men kräver ju i och för sig inte så mycket av nätet (dock lyser alla trevliga specialeffekter med sin frånvaro). Dagen idag då? En vanlig måndag. Pappa fick för sig att vi skulle fjällvandra. Vädret såg helt okej ut. Tills vi gått ett tag... Blixtovädret och spöregnet dök upp från ingenstans och vägen tillbaka gick över det oskyddade fjället... Alltså spenderades alldeles för lång tid i skogen, där vi geomblöta satt och huttrade och försökte överrösta mullrandet från blixtnedslagen. Puff var livrädd och vi andra planerade hur vi långsamt skulle strypa pappa om vi klarade oss med livhanken ur detdär. Tillslut drog i alla fall blixtarna iväg och vi vågade oss ut på fjället och tillbaka till bilen, varpå vi snabbt åkte tillbaka till stugan. Sedan har jag och mamma spenderat lite tid nere i byn. Shoppat kläder (2 par shorts, vilket ju verkligen behövs nu... samt en tröja blev dagens skörd) och besökt coop. Efter det har en massa tid spenderats i stugan, några små får kom förbi och hälsade på, en jäkla massa kort har spelats, jag har wokat och pappa har lagat till ett par krabor, vi har tittat på tv (vi har både 1an, 2an och barnkanalen! Fantastiskt!) och läst en massa böcker. Nu framåt kvällen har jag tråkigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0